Coop vädjar till egenintresset

Hem » Coop vädjar till egenintresset

coop-vädjar-till-egenintresset

Coop vädjar till egenintresset för att öka medvetenheten om hållbar konsumtion och främja ett mer miljövänligt beteende hos sina kunder.

Genom att använda sig av en kampanj med sloganen ”Spara pengar och miljö – handla hållbart” uppmanar Coop kunderna att tänka på både plånboken och planeten när de handlar. Kampanjen, som rullar på både TV och sociala medier, tar upp olika aspekter av hållbar konsumtion och hur det kan hjälpa kunderna att spara pengar.

En del av kampanjen är att uppmuntra kunderna att välja ekologiska alternativ, eftersom dessa ofta har längre hållbarhet och är bättre för miljön. Coop visar också hur man kan spara pengar genom att minska matsvinnet och välja säsongens produkter.

Genom att vädja till egenintresset och visa kunderna hur de kan spara pengar genom att handla hållbart, hoppas Coop att fler kunder ska välja att ta steget mot en mer miljövänlig livsstil. Detta kan också leda till ökad lojalitet hos kunderna, eftersom de upplever att Coop bryr sig om både deras ekonomiska och miljömässiga välbehag.

spara-pengar-och-miljö-handla-hållbart

Kampanjen har fått positiv respons från kunder och har bidragit till en ökad medvetenhet om hållbarhet och miljöfrågor. Genom att fortsätta använda liknande strategier och vädja till kundernas egenintresse, kan Coop fortsätta att driva en hållbar agenda och uppmuntra fler kunder att ta hållbara beslut i sin vardag.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Din guide till strategisk kommunikation
© Copyright Stratkom